Vi blir utsatt for reklame hele tiden! På tv, i filmer, på nettet, i avisene, i ukeblader, ute på gaten... Rett og slett OVERALT! Reklame er en del av vårt hverdagsligeliv, og enten man vil eller ikke, blir man påvirket av det. Det brenner seg inn på netthinnen vår, og påvriker oss når vi får bruk for produktet eller tjenesten vi har sett reklame for. Hvor mange er det ikke som, uten å tenke over det, ville ringt 1881 hvis det var et nummer vi lurte på?

Som kjent så er jo Kvikklunsj en tursjokolade, og det er også hovedbudskapet og hoved salgstrikset til denne reklamen. Reklamen ble først lansert rett før påsketider, og det er jo en høytid for skigåere og turer i marka, så reklamen hadde derfor et godt salgstriks. I reklamen er det også brukt mye lyse farger og flotte naturbilder, noe som gjør at man blir glad og lett til sinns av å se reklamen. Reklamen bruker ikke så fryktelig mange virkemidler som andre reklamer gjør, men det trenger den heller ikke siden Kvikklunsj er et produkt som alle i Norge allerede vet om. Dermed er denne reklamens mål å øke salget av Kvikklunsj i sammenheng med påsken, men også i sammenheng med når folk skal gå tur. Vel... nå har jeg ikke noe mer å si enn, Takk for Turen! ;)
(http://www.youtube.com/watch?v=GDIjsg8_mfA, se reklamen her!)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar